Shopping Cart 0 items - 0,00€ 0
Shopping Cart 0 items - 0,00€ 0

Vegetablesmaps – príbeh o nevšedne všednom

 Simona Vojtečková je nadaná výtvarnička z Bratislavy, ako mladé dievča navštevovala ZUŠ odbor keramika, študovala na strednej škole scénického výtvarníctva v Bratislave a na Pedagogickej fakulte  odbor výtvarná a etická výchova. Svoje štúdium ukončila na VŠVU – odbor Ateliér Priestorových Komunikácií APK + . Momentálne sa venuje maľbe a svojej začínajúcej značke Vegetablesmaps, ktorej začiatok vznikol vytvorením trička s motívom kalerábu.

 Čo Ťa inšpirovalo?

V  podstate ma momentálne inšpiruje všednosť,  alebo skôr nevšedná všednosť. V  minulosti som riešila  ťahšie konceptuálne ladené témy, asi som sa potrebovala momentálne odľahčiť.
Riešim prítomnosť, ale nie  v  zmysle povrchného vnímania –  vypime si svoje caffelatte a  zahrajme si hru na život,  ale skôr prežívanie  v  rámci integrity v  sebe a  vo svete. I  keď ani na caffelatte nie je nič zlé 😀  Samozrejme, že vplyv na mojom  kresebnom zaznamenávani zelenín mala aj moja bývala práca v  Bistrom bistre  – U  Kubistu. Kde si pri varení  človek uvedomoval  tú prítomnosť mnohonásobne. Bol to pre mňa obrovský dar  pracovať u nich. Neskôr práve tam boli vystavené tieto kresby.
V  podstate ma fascinuje tá krehká hranica a  balansovanie hrán, kedy je ešte banalita, ktorá je často opomínaná  hodnotnou a  kedy už absolútne nestojí za naše povšimnutie. Fascinuje ma práve to, ako ľahko dokážeme v  rámci prekopávania sa k  hlbším katarzným, alebo spoločensko – politicky ladeným témam opomenúť práve tú katarznú očistu v  banalite jemnosti, alebo všednosti. Práve zelenina mi prišla  ako jedna  z  najvšednejšie nevšedných momentov tohoto úžasu. Taktiež aj tá húževnatosť rastlín je pre mňa veľmi zaujímavá. V  podstate už to ako vzniká aj so  zapúšťaním koreňov až po celok je vlastne zrkadlom nás samotných. A  tých zrkadiel máme vo svete a  v  sebe nastavených mnoho. .

Ako si sa dostala od kresieb k  tričkám?

Prišlo mi to tak nejak prirodzené. Ako som mala neustále pred sebou tú kresbu, tak som si postupne uvedomovala, že by to aj s  tým posolstvom banality vôbec nemuselo byť zlé ani na tričkách. V  podstate to  bola výzva aj pre samotného tvorcu tlače /sieťotlače/ Tomáša Ďurovku,  keďže išlo o  ojedinelý typ sieťotlače,  kde bolo potrebné zachytiť aj množstvo tieňov vo farbe. Tak som sa najprv nesmelo spýtala, či sa na to dá  a  šiel do toho,   čo je  v  konečnom dôsledku skvelé, pretože to vyšlo. Takže celé to vzniklo tak nejak organicky a  všetko do seba  začalo zapadať a  vznikol prvý motív.

Aký motív môžeme vidieť na tričkách?

Zatiaľ som dala tlačiť iba kaleráby. 😀 ale sú na ceste aj ďalšie veci a   nielen tričká.. Zatial je to však prekapenie.. Po dlhšej prestávke sa mi toho zasa nakopilo viac, no už teraz viem, že časom by som rada začala viac na veciach spolupracovať s  ďalšími kreatívcami. Čo nie je pre introverta môjho typu až také ľahké priznanie 😀 No  myslím, že možná budúca cesta je  v  spolupráci.

Okrem toho aj maľuješ, čo konkrétne. Akou technikou?

Fascinuje ma krajina a  zas práve to balansovanie na hrane jednoduchosti a  opomínanej banality všednosti.  Momentálne hlavne maľujem na papier, ktorý si dopredu vypínam  páskou.  Tým i  keď počas maľovania  čakám,  kým sa počas procesu navhlčenia akvarelom, či aj akrylom prestane vlniť, tak mám čas uvažovať, alebo i  neuvažovať čo s  konkrétnymi ťahmi ďalej. Tým že maľujem skrz viacere časové vrstvy  a  potrebujem čakať,   tak sa mi na tom papieri vytvára ďalšia časová stopa  a  to ma celkom baví.

https://www.facebook.com/Vegetablesmaps-108177793284581/

Ďakujem za rozhovor a želám veľa úspechov!

Leave a comment